Doprava zdarma od 2 000 Kč
 

Vychází dvě nové nahrávky Symfonického orchestru Českého rozhlasu s dirigenty Netopilem a Ivanovićem

Dirigent Tomáš Netopil k nahrávce suitze tří stěžejních oper Leoše Janáčka (Její pastorkyně, Káťa Kabanová, Osud) poznamenal: „Po první janáčkovské desce, která byla ryze symfonická, druhé, která byla vokálně-instrumentální, jsme se rozhodli natočit Janáčkovy operní svity. Je to trošičku antijanáčkovský krok, řekl bych, protože Janáček si zakládal na textu a text byl v jeho dílech alfou a omegou. Veškerá jeho melodika je vlastně zhudebněný text, mluva, plynulý tok řeči. Pustili jsme se tedy trochu na tenký led. Ale bavilo mě to. Výsledek je, myslím si, velice zdařilý. Orchestr je tu využit v celé šíři, v podobné rovině jako v opeře.“ Producent Supraphonu Matouš Vlčinský k tomu dodal: „Správnost volby interpretů nahrávky dokládají ohlasy na dva předchozí janáčkovské projekty Symfonického orchestru Českého rozhlasu s Tomášem Netopilem, jež byly oba oceněny jako Gramophone Editor´s Choice.“

Symfonie Miloslava Kabeláče vydává Supraphon v kompletu čtyř CD. Teprve na této první kompletní nahrávce se posluchačům otevírá možnost ponořit se do hloubky jeho symfonického odkazu. Dirigent Marko Ivanovićnahrané dílo glosuje: „Miloslav Kabeláč je bezesporu po Bohuslavu Martinů největším českým symfonikem 20. století. Kabeláčovy skladby prostupuje memento, neustálá zaťatá pěst, vzdor, hrozba. Motiv, který provází všechny jeho symfonie. Jeho hudba je pro posluchače velmi strhující. Kabeláč otevřel dveře do nových hudebních krajin.“

Ředitel SOČR Jakub Čížek ke spolupráci dodává: „SOČR stráví nahráváním ve studiu 50 až 70 dní v roce. Jedná se o velmi podstatný pilíř naší práce, který ostatně stál u samého vzniku orchestru před 90. lety. Díky koprodukcím se Supraphonem máme možnost vydat nejlepší nahrávky na CD. A jsem velmi rád a potěšen, že i velké cykly, jakým jsou Kabeláčovy symfonie, představují dostatečně zajímavý artikl pro naše největší vydavatelství na poli klasické hudby.“